Меню
Тепловізійні системи як складова Безпечної залізниці

Тепловізійні системи як складова Безпечної залізниці

Author content: Valerii Zhukov

У наш час стрімко розвиваються технології, що істотно підвищують рівень безпеки залізничних перевезень та знижують кількість аварійних ситуацій. Одним з таких інструментаріїв є тепловізійні системи, що забезпечують чітке зображення в ночі, без використання додаткового інфрачервоного підсвічування, а також в умовах туману або навмисного засвічування, наприклад, прожектором локомотиву.

Як побудувати систему “Безпечна залізниця”

Так, для охорони периметра великих за площею інфраструктурних об’єктів, корпорація “FLIR Systems”  (США) пропонує найбільш цікаве рішення – тепловізор FC-Series ID, в якому з 2017 року оновлено вбудоване програмне забезпечення.

Тепловізор FLIR FC-Series ID – рішення для охорони периметра

Модернізована версія V2.02.P03 вирішує задачу перехоплення цілі (порушника) та її подальший автоматичний супровід за допомогою Speed dome camera PTZ. Стаціонарна камера надає команду поворотній камері «захопити» ціль і надалі її супроводжувати. Отже, шляхом побудови логічних периметрів, контролюється декілька зон з різними рівнями доступу, а технічні засоби охорони сторонніх виробників легко інтегруються (на програмному рівні) в загальну систему безпеки.

Протипожежний захист за допомогою FLIR FC серії R

Крім цього, використовуючи тепловізійну камеру “FLIR” FC серії R, можливо вирішити задачу протипожежного захисту об’єктів, що охороняються. Попередження займання відбувається завдяки віддаленого (безконтактного) контролю змін температури поверхні об’єкта, за яким здійснюється відеоспостереження, з діапазоном виміру від -100 С до + 1100 С та похибкою у 0,01 градуси. У випадку перевищення завданого температурного порогу, тепловізор скеровуватиме інформаційне повідомлення у відповідний диспетчерський центр та навіть може повідомити електронною поштою про небезпеку пожежі на смартфон співробітника охорони.

EN 50155: 2007 – міжнародний стандарт для рухомого складу залізниць

Водночас, найважливішим фактором під час побудови системи безпеки критичних об’єктів залізничного транспорту є обов’язкове застосування обладнання, що відповідає міжнародним галузевим стандартам. Таким міжнародним стандартом є EN 50155: 2007, який регламентує сертифікацію електронного обладнання, що використовується у рухомому складі залізниць. Цей стандарт охоплює спеціальні випробування на стійкість до умов: підвищеної вологості, значних коливань температур, роботи пристрою при випадковій вібрації частоти на всіх трьох осях, ударного навантаження тощо для моделювання тривалого терміну служби залізничного транспорту.

Протипожежний захист рухомого складу за допомогою тепловізорів

Саме для протипожежного захисту рухомого складу залізниць корпорацією “FLIR” розроблений спеціальний малогабаритний тепловізор RSX-F, що відповідає міжнародному стандарту EN 50155: 2007.

Загальновідомо, що звичайний пожежний сповіщувач спрацьовує, реагуючи на задимленість, що фізично його досягла. Але за цей час втрачаються дорогоцінні секунди, за які площа займання може значно зрости. Проте, тепловізійні камери FLIR RSX-F здатні виявити початок займання значно швидше, ніж звичайні детектори диму.

Також, додаткові алгоритми обробки відеосигналу дозволяють визначити розмір площі займання, швидкість підвищення температури і переміщення осередку займання в динаміці. У випадку перевищення порогового значення температури, згенерований вихідний сигнал тривоги може бути переданий безпосередньо до диспетчерської служби.

При цьому, відфільтровуються небажані події, наприклад, температура цигаркового диму, що значно знижує рівень помилкових тривог, а під час пожежі, крізь дим та гарячі плями, до чергового оператора надходить оперативно-вагома інформація.

Поряд з цим FLIR RSX-F може функціонувати в якості звичайної системи відеоспостереження (HD Color 1920х1080, H.264, MPEG-4, MJPEG, діапазон робочої температури від -44 ° С до + 60 ° С), встановленої для забезпечення громадської безпеки всередині пасажирських вагонів та загального моніторингу пасажиропотоку.