Меню
Система інтелектуальної прикордонної безпеки США

Система інтелектуальної прикордонної безпеки США

Author content: Valerii Zhukov

Нещодавно ізраїльські ЗМІ (JNS.org) повідомили про те, що представники Адміністрації Президента США підписали черговий контракт з ізраїльською компанією “Elbit Systems” з метою побудови системи безпеки на кордоні з Мексикою. Напередодні делегація з Білого Дому цілеспрямовано відвідувала Ізраїль для ознайомлення з принципами роботи “розумного кордону”, організованого ізраїльськими силами безпеки на кордоні з сектором Газа та Єгиптом.

Як повідомляється, план додаткового посилення американо-мексиканського кордону передбачає впровадження інноваційних технологій, у тому числі використання новітніх розробок у сфері інтелектуального відеоспостереження, а також встановлення радарів і тепловізійних систем на спеціальних вежах.

Побудова такої стіни безпеки була однією з основних передвиборчих обіцянок Дональда Трампа в 2016 році. Стверджується, що щорічно кордон між США і Мексикою, загальною протяжністю 3360 миль, нелегально долає близько 200 000 чоловік. А мексиканські наркокартелі, через десятки побудованих підземних тунелів, контрабандним шляхом постачають наркотики на загальну суму 19-29 млрд дол. США щороку.

Фахівці американської філії “Elbit Systems” мають намір впровадити систему прикордонної безпеки з використанням інтегрованих фіксованих веж (Integrated Fixed Tower – IFT) упродовж кількох сотень миль на кордоні штату Арізона з Мексикою і надалі розповсюдити цю систему на інші ділянки кордону.

Програма IFT – це вже не перша спроба правоохоронних органів США облаштувати технічними засобами охорони південно-західний кордон з Мексикою. Попередні роботи проводилися в 2006 році, тоді контракт на пілотний проект виграла корпорація “Boeing”.

Втім, в 2014 році компанія “Elbit Systems” вже отримувала подібний контракт на суму 87 млн дол. США. Крім цього, до аналогічних робіт залучалась ще одна ізраїльська компанія – “Magal Security Systems”. Також, використовувалося обладнання відомих американських виробників, таких як “FLIR”.

Ймовірно, що проблеми з відсутністю єдиної концепції побудови системи безпеки, метушня від одного генерального підрядника до іншого, використання неуніфікованих технічних засобів охорони в ході оснащення державного кордону, характерні не тільки для України.