Меню
Тепловізор – універсальне рішення для Безпечної Залізниці?

Тепловізор – універсальне рішення для Безпечної Залізниці?

Author content: Valerii Zhukov

З кожним роком розширюється комплекс можливих рішень використання тепловізійних систем для забезпечення безпеки залізничних перевезень. У попередній статті  ми розглядали варіанти застосування тепловізорів FLIR для охорони периметру об’єктів транспортної інфраструктури і організації протипожежного захисту рухомого складу. Сьогодні обговоримо переваги використання ThermiCam Rail для запобігання актів незаконного втручання в роботу залізничного транспорту, а також наведемо стислий огляд результатів використання тепловізорів в ході неінтрузівного контролю стану рухомого складу у залізничних компаніях країн ЄС.

Впровадження інноваційних технологій для зниження експлуатаційних витрат транспортного підприємства і підвищення його конкурентоспроможності є ключовою умовою збереження позицій на європейському ринку залізничних перевезень. В сучасних умовах залізнична компанія не може дозволити собі постійно боротися з наслідками чергових несправностей. Зменшення ремонтоємності транспортного виробництва, своєчасне виявлення дефектів, що виникають, а також їх оперативне усунення можливе тільки за умови впровадження неінтрузівних технологій контролю.

Так, компанія Hitachi Rail Maintenance c 2008 року використовує тепловізори FLIR для обслуговування швидкісних поїздів, що курсують високошвидкісною тунельною залізничною колією (Channel Tunnel Rail Link – CTRL) від станції Лондон-Ватерлоо в Париж, Лілль і Брюссель. Неінтрузівний (термографічний) контроль дозволяє за кілька секунд здійснити перевірку цілісності високовольтних кабельних роз’ємів і, як наслідок, проводити роботи із заміни контактів в залежності від їх реального стану, а не кожні шість місяців, згідно з технічним регламентом. Водночас, своєчасне виявлення несправності, що зароджується, запобігає значним часовим та фінансовим витратам в разі аврального ремонту дефектної контактної мережі рухомого складу, що вже вийшла з ладу.

На маршруті Orient Express Сербські Залізниці (ŽS) використовують тепловізори FLIR Systems і для перевірки високовольтних роз’ємів, а також для обслуговування деталей колісних пар пасажирських вагонів, перевірки гальмівної системи та стану підшипників буксових вузлів. За твердженням помічника директора департаменту постачань ŽS Драгана Янковича, принцип інфрачервоної термографії – найбільш прийнятний метод неруйнівного контролю: “Саме інфрачервона термографія була найефективнішим способом пошуку та усунення причин зниження експлуатаційних характеристик підшипників. Виходячи з середньої вартості обслуговування вагона, що становить 400 євро, ми оцінюємо наші заощадження більш ніж у 100 000 євро на рік”.

Крім цього, для для запобігання актів незаконного втручання в роботу залізничного транспорту, а також побудови ефективної системи безпеки на об’єктах залізничної інфраструктури (мости, тунелі, переїзди, вокзальні комплекси тощо) корпорація FLIR розробила інтелектуальний термодатчик – ThermiCam Rail.

Фактично ThermiCam Rail – це вбудована термокамера і спеціальний детектор руху, адаптований до умов роботи громадського транспорту. В залежності від налаштувань фокусної відстані об’єктиву тепловізійної камери, термодатчик здатний виявити людину, тварину або транспортний засіб на дистанціях: 0-35м, 10-45м, 15-80м і 25-110м та має наступні характеристики (робочий діапазон температур від -34 ° C до +80 ° C, роздільна здатність 640 x 480, клас захисту корпусу IP68, клас захисту роз’ємів IP67).