Інтелектуальні системи безпеки в аеропортах США
14:00, 1/11/2018 Author content: Евгений Пароконный
До кінця 2018 року Delta Air Lines планує встановити мережу біометричних терміналів в міжнародному аеропорту Хартсфілд-Джексон Атланта. Системи біометричного контролю розгортаються в партнерстві з митними та прикордонними службами США.
Як працює система біометричного контролю в аеропортах США
Перший етап: після того, як мандрівник пройшов процедуру сканування посадкового талона та паспорта, активується відеокамера, яка робить кілька фотографій.
Система безпеки в автоматичному режимі перевіряє прізвище та ім’я пасажира, зазначені в паспорті та у посадковому талоні. Далі система порівнює біометричні особливості обличчя пасажира з фотографією в паспорті. Якщо будь-який з цих елементів не збігається, пасажиру подальший доступ блокується.
Що таке технологія розширеної візуалізації?
Другий етап процедури перевірки на авіабезпеку – перевірка пасажира в модулі AIT (Advanced Imaging Technology – технологія розширеної візуалізації). Іншими словами – це повноростовий сканер. Ця перевірка покликана скоротити час проходження пасажиром процедури безпеки і зменшити кількість процедур особистого огляду.
Сканери AIT абсолютно безпечні для пасажирів. Енергія, яку випромінюють міліметрові хвилі, у 1000 разів менше допустимої норми, затвердженої міжнародними стандартами безпеки. Виробник запевняє, що наслідки від розмови по мобільному телефону на порядок шкідливіші, ніж випромінювання цього сканера.
Втім, поки згадана програма працює в пілотному режимі, усі пасажири, що пройшли біометричний контроль, все одно додатково проходять звичайний контроль «вручну».
Вимоги до авіаційної безпеки у США
Удосконалення систем безпеки відбувається на підставі «Дорожньої карти з авіаційної безпеки», розробленої TSA (Адміністрацією транспортної безпеки) і затвердженої у вересні 2018 року.
У дорожній карті аналітики TSA зафіксували, що два роки використання (тестування) біометричних терміналів у різних аеропортах США, в рамках окремих пілотних проектів, принесли відчутні результати. Біометричний контроль пасажирів фактично «закриває всі прогалини в системі авіаційної безпеки».
Дорожня карта з авіаційної безпеки у США
Головний меседж дорожньої карти: «Біометрія, що впроваджена зі стратегічними партнерами, підвищує безпеку польотів, зменшує кількість операцій з контролю на авіабезпеку та спрощує роботу користувачів».
Біометричний контроль в аеропорту О’Хара (Чикаго)
Раніше повідомлялось, що з липня 2017 року в міжнародному аеропорту О’Хара (м. Чикаго, штат Іллінойс), в рамках здійснення прикордонного та митного контролю, розпочала роботу нова система відеоаналітики – розпізнавання облич. Технологія розроблена відомою японською корпорацією NEC і реалізована через алгоритми вимірювання біометричних рис обличчя: відстані між очима, носом, вухами тощо.
Системи Безпечний аеропорт також розгорнуті в Міжнародному аеропорту м. Вашингтон ім. Даллеса, штат Вірджинія і Міжконтинентальному аеропорту ім. Джорджа Буша в м. Х’юстон.
Цифрове розпізнавання обличчя та біометричний контроль пасажирів, які прибувають на міжнародних авіарейсах є частиною глобальної програми, що впроваджується Агентством Національної Безпеки США.